Üvercinka: Yola devam! / SANAT OLAYI

Bizi Takip Edin

Bizi Takip Edin

Aydan Ay, Üvercinka’nın kurucusu Zühal Tekkanat’ı ölüm yıldönümünde, “Hep Hasret Ezgileri” başlıklı yazısıyla anarken, Üvercinka’nın yaşatılması vasiyetine bağlı kalma gereğini vurguluyor. Seyyit Nezir, Selçuk Küpçük’ün sorularını “Broy’dan Birey’e Yol Olmak” başlığı altında yanıtlarken, 40 yıllık çabasının Üvercinka’ya nasıl uzandığına ışık tutuyor; “Küresel Oligarşi Teknolojiyle Doğaya ve İnsana Saldırıyor” değerlendirmesiyle yazarın güncel sorumluluğunu göstererek, “Gelecek Tasarımını Kim Biçimlendiriyor” başlıklı kapak yazısıyla, dijital çağda yazarın tepkisizliğe razı olamayacağını ima ediyor. Cezmi Güntay,  Karatren’de “Kovid-19’un Arkasına Gizlenen Küresel Oligarşi”ye dikkat çekiyor.

Mustafa Karadeniz ve Elif Duran Oto’nun ortak ürünü olan “Cemal Süreya Şiirinde Kadın İmgesi”, şairin kadına yaklaşımı konusunda son zamanlarda koparılan gürültüye yanıt niteliği taşıyor.

Ünsal Çankaya, “O Mülkiyeli İle” yazısında Cemal Süreya’dan duygulu anılar aktarıyor. Bülent Elitok, “Cemal Süreya Şiirinde Parabol ve Asimtot Tersinirliği” incelemesinde, şairin imgelerini algoritmik değerlendirmelere açıyor.

Halûk Cengiz, “Unuttuklarımız: Özel Arabul” çalışmasında edebî değerbilirliğin parlak bir örneğini veriyor.

Barış Erdoğan, “Yalnızlığın Yirmi Tonu” denemesiyle yalnızlığın üretkenliği ve zenginliği üstüne zevkli çeşitlemeler sunuyor.

Ertuğrul Erdoğan, “Kritya Uluslararası Şiir Festivali” yazısında, Hindistan’daki etkili bir şiir buluşmasından kesitler getiriyor.

Seval Arslan, “Mitlerin Işığında” yazısıyla çağdaş aydının bileşkesini oluşturan unsurlara Prometheus, kardeşi Atlas, Kassandra, Sisiphos üzerinden ipuçları sunarken; Rasim Savak, “Dostoyevski’den Nietzsche’ye Üstinsan” denemesiyle; Uluer Aydoğdu,  “Görmek En Kallavi Eylemdir” yazısıyla aydını yaratan öğeleri çeşitlendiriyor. Fatma Karagülle, “Sosyal Medya ve Narsisizm: En Güzel ve En İyi Benim” adlı denemesinde, narsisist eğilimlerin aydın çevrelerde de sosyal medya paylaşımlarıyla gitgide güçlenmesine dikkat çekiyor.

Demet Kurt Güngör, “Karasevdanın Büyüsü: Aladağlar” adlı yazısında bireysel duygularla yoğurduğu gezi izlenimlerini keyifli bir anlatımla sergiliyor.

Dergide Olcay Bağır, “Siyam İkizleri”; Işıl Madak Kaya, “Canım Ciğerim”; Mustafa Alagöz, “İğdenin Yaprağı”metinleriyle; Duran Aydın, “Günsuları” anılarıyla; Nazmi Bayrı, “İki Kısa Öykü” ve Tayfun Ak, “Kim Daha Özürlü” öyküleriyle; Hüseyin Işık, “Öğrenme Açlığı” değinmesiyle; Ahmet E. Atasoy, Ahmet Tığlı, Baran Doğu, Cem Bayındır, D. Orhan Özgül, Dilek Kurt, Faik Güçlü, Fatma Aras, Fethi Demir, Fügen Kıvılcımer, Halit Özboyacı, Mehmet Rayman, Mehmet Tektemur, Necdet Arslan, Neval Savak, Ogün Hakan, Ozan Telli, Sencer Başat, Servan Erdinç, Sevda Topaloğlu, Suna Kızılırmak, Süleyman Yağız, Süreyya Şişmanlar, Şükrü Çiftçi, Tuncer Gönen, Uğur Olgar, Uluer Aydoğdu, Ünsal Çankaya, Veli Erdem, Yusuf Ferhat birbirinden etkili şiirlerle okurları ay boyunca sürecek sürprizlerle dolu, zevkli bir edebiyat gezintisine çıkarıyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Güncel

Üvercinka: Yola devam! / SANAT OLAYI

Aydan Ay, Üvercinka’nın kurucusu Zühal Tekkanat’ı ölüm yıldönümünde, “Hep Hasret Ezgileri” başlıklı yazısıyla anarken, Üvercinka’nın yaşatılması vasiyetine bağlı kalma gereğini vurguluyor. Seyyit Nezir, Selçuk...

Evrimce Hep Adım Adım AFRİKA TARİHİ

İnkılâp Kitabevi, akademisyen ve tarihçi Kevin Shillington’ın Afrika Tarihi adlı kitabını Türkçeleştirerek okurlarla buluşturuyor. En erken dönemlerden günümüze kadar tüm kıtanın tarihine dair zengin...

Okyay’ın ‘Hayaletler’ine Büyük Ödül

Dünya prömiyerini yaptığı 77. Venedik Film Festivali’nin Uluslararası Eleştirmenler Haftası bölümünde en iyi film seçilerek Büyük Ödül’ü kazanan “Hayaletler”, Azra Deniz Okyay’ın ilk uzun...

Bozcaada Caz Festivali sona erdi

Bozcaada Caz Festivali’nin 2020 Keşif programı sona erdi. Festivale caz müzisyenlerinin yanı sıra, kültür profesyonelleri, sivil toplum örgütleri ve bağımsız sanat temsilcilerinin aralarında olduğu...

En çok okunanlar

ŞİİRLER figen şentürk

DEMİR ŞİLEP Kente düşen sabah Nerde gördüm ilkin seni Sahi çınarımdan geçiyordun Ürkek ve telaşlı Kalbimin kızıl saçlı bacısı Hiç durmadan şiirler söylüyordu dilim Ömrün yavaşlatılmış hâli   Kente düşen sabah Nilüfer...

ZAMAN KAVŞAĞINDA Taşın Düşü DEMET KURT GÜNGÖR

Dedim ota, bir taş fazla karmaşıktır. İlhan Berk Anneme, Buzzati’nin Tanrıyı Gören Köpek’indeki gibi, mezarının üzerindeki beyaz iskelet olduğumu söylemeyin. O beni geçmiş, gelecek ve şimdi...

OUROBOROS dilek kurt

OUROBOROS dilek kurt   terk ettim sonsuza dek dünümü sıyırıp attım derimle beraber ölümü Mezopotamya’da başka bir devrinde zamanın derken zaman değirmeni bir kez daha döndü bu kez bir kuştum sustum uçtum Kaf Dağı’nın...

Şapkası Çiçek Dolu Şair AYDAN AY

Otuz yıl önce (9 Ocak 1990) bir kış gününde “Üstü kalsın” diyerek göçtün bu dünyadan. En son yaklaşık kırk yıl önce görüşmüştük. Paris’e gitmeseydim,...